En forklaring til Google Adwords.

Hvad er Google Adwords, nedenunder kan du læse definitionen.

AdWords er Googles program til onlineannoncering. Her kan man oprette onlineannoncer for at nå ud til folk. Ved at opstille segmentering kriterier kan definere til disse annoncer, kan man selv bestemme hvor, hvornår og hvem ens annoncer skal henvende sig til.

Måden man opstiller betaling på er meget den måde man gør på Facebook. Man angiver et dagligt budget for hvert enkelt af ens kampagner. Hvorefter systemet forsøger at vise dine annoncer så ofte som muligt, indtil dit budget er opbrugt når man har oprettet ens annonce vil der blive udregnet PPC (Pay Per Click). Ud fra ens segmentering og af de søge ord man har valgt vil Google ranke en annonce. Til det bruger Google en skala der går fra 1 til 10, hvor 10 er bedst. Jo bedre en rank man har jo mindre et PPC beløb skal man betale.

Det er derfor en god idé at inden man offentliggøre ens annonce kampagne, og gennemgå den igen, dette er for at være sikker på at de søgeord samt at ens segmentering er lavet korrekt. Grunden for dette er at få ens PPC så langt ned som muligt, og derfor kan have sin kampagne kørende længere tid. En hjælp til at finde de rigtige søgeord kunne være at bruge en tjeneste som f.eks. Google søgeordsværktøj, eller bruge en tjeneste som Google trends.

På et senere tidspunkt vil der blive uploadet nogle indlæg vedrørende søgeordsværktøjer samt om google trends. For at få disse at vide kan i tilmelde jer nyhedsbrevet på denne hjemmeside.

Hvis i har spørgsmål til Google AdWords kan i stille dem i en mail til info@christensenfoto.dk og jeg vil vende tilbage med en svar så hurtigt jeg kan

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.